Regulamin korzystania z systemu internetowej rezerwacji terminu wizyty
w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Opola.
Usługa ta skierowana jest do mieszkańców miasta Opola oraz osób przebywających w Opolu okresowo i ma za zadanie usprawnienie obsługi interesantów. Niniejszy system rezerwacji służy wyłącznie ustalaniu dogodnych dla Państwa terminów wizyt dotyczących załatwienia następujących spraw:
- złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego (względnie wraz ze zgłoszeniem utraty dokumentu),
- odbioru nowego dowodu osobistego,
- zameldowania i wymeldowania,
- wydania zaświadczenia (na wniosek),
- nadania numeru PESEL (na wniosek).
Pozostałe, poniżej wymienione sprawy nie wymagają elektronicznej rezerwacji terminu wizyty i są załatwiane na bieżąco, przy czym w sytuacji wprowadzenia ograniczeń w obsłudze mieszkańców (np. spowodowane wprowadzeniem stanu epidemii bądź stanu zagrożenia epidemicznego) stosowane będą zapisy telefoniczne:
- postępowania administracyjne w sprawie wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego – pokój nr 5, tel. 77 54 11 357,
- sprawy wyborcze – rejestr wyborców - pokój nr 6, tel. 77 54 11 350,
- udostępnianie jednostkowych danych osobowych z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL oraz Rejestru Dowodów Osobistych - pokój nr 9 oraz 207A, tel. 77 54 11 359 i 77 54 11 382.
W szczególnych przypadkach (m.in. ze względu na przeszkody natury technicznej) istnieje również możliwość rezerwacji wizyty telefonicznie pod numerem telefonu: 77 54 11 361.
Rezerwacja terminu wizyty skutkuje koniecznością przybycia do Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Opola, pl. Wolności 7-8 w wybranym terminie, a spóźnienie wiązać się może z anulowaniem wizyty.
Jeden termin wizyty odpowiada rejestracji jednego wniosku o wydanie dowodu osobistego lub wydania jednego dowodu osobistego, względnie załatwienia sprawy z zakresu ewidencji ludności dotyczącej jednej osoby.
Informacje na temat dokumentów niezbędnych do wydania dowodu osobistego znajdziecie Państwo na stronie internetowej
peup.um.opole.pl
Podanie numeru telefonu umożliwi nam ewentualny kontakt w przypadku nieprzewidzianych okoliczności związanych z Państwa wizytą w Urzędzie.
Podanie adresu e-mail wymagane jest w celu potwierdzenie terminu rezerwacji (zostanie wysłany zwrotny e-mail z kodem potwierdzającym). Opcjonalnie po wpisaniu numeru telefonu oraz zaznaczeniu opcji potwierdzenia poprzez sms, zostanie wysłany do Państwa sms z kodem potwierdzającym, który następnie należy wprowadzić do formularza na stronie internetowej w celu dokończenia procesu rejestracji.
Nie potwierdzenie terminu w ciągu 1 godz. od otrzymania zwrotnego maila spowoduje anulowanie wizyty.
Nadany w czasie rezerwacji wizyty identyfikator, zamieszczony będzie, w dniu Twojej wizyty w Wydziale Spraw Obywatelskich, na wywieszonej przy stanowisku liście przyjęć.
W przypadku wizyty dotyczącej odbioru dowodu osobistego wymagane jest podanie numeru wniosku o wydanie dowodu osobistego, który to numer znajduje się w pkt 1 potwierdzenia złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego (dokument ten otrzymują Państwo w dniu złożenia wniosku). Pozwoli to na przygotowanie urzędnikowi dokumentacji niezbędnej do odbioru dowodu osobistego przed przyjściem zainteresowanej osoby po jego odbiór.
Zabrania się dokonywania rezerwacji terminów w celu ich dalszego przekazywania (w tym czerpania zysków).
Podany podczas procesu rezerwacji adres email oraz nr telefonu powinny należeć do osoby, której dotyczy wizyta.
Podczas wizyty, w celu weryfikacji mogą Państwo zostać poproszeni o okazanie oryginału wiadomości potwierdzającej termin wizyty (sms lub wydruk email).
Administrator systemu informuje, że nie stawienie się na wizytę w umówionym terminie, skutkować może nałożeniem restrykcji w postaci zablokowania możliwości ponownej internetowej rezerwacji wizyty w Referacie Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych.
Akceptacja niniejszego regulaminu wiąże się z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych, tj. adresu e-mail, opcjonalnie również numeru telefonu przez Urząd Miasta Opola, 45-015 Opole, Rynek-Ratusz, w celu realizacji rezerwacji terminu wizyty i jej obsługi. Jak również wiąże się z wyrażeniem zgody na otrzymywanie drogą elektroniczną (w przypadku podania nr telefonu również sms) informacji dotyczącej niniejszej rezerwacji. Wspomniane dane będą przetwarzane zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. Administratorem tak zebranych danych osobowych jest Prezydenta Miasta Opola, 45-015 Opole, Rynek-Ratusz. Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w Systemie Rezerwacji Terminu Wizyty w celu realizacji procesu internetowej rezerwacji wizyt i nie będą przekazywane innym odbiorcom. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści jej danych oraz możliwość ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne, choć niezbędne w celu realizacji usługi rezerwacji terminu wizyty. Osoby, które nie chcą skorzystać ze wspomnianej usługi (nie zaakceptują niniejszego regulaminu) lub nie zdołają dokonać rezerwacji wizyty w Wydziale w systemie internetowym, proszeni są o kontakt telefoniczny 77 54 11 361.
Wciśniecie przycisku "Dalej" oznacza akceptację powyższego Regulaminu.
Zapraszamy do skorzystania z naszej usługi.
DALEJ